Seguim repassant plantilles 2017 i avui marxem cap als Estats Units per analitzar l’equip ciclista Cannondale Drapac!

[button link=”http://radiomolinsderei.cat/#/programs/letapareina/radiomolinsderei_podcast_13403?s=2372″ type=”big” color=”red” newwindow=”yes”] Aquest botó et portarà a escoltar el podcast del programa! A què esperes![/button]

Per explicar com ha arribat a formar-se aquest equip, gairebé hem de fer un arbre genealògic farcit de fusions, mireu: Els avis d’aquesta estructura són el Liquigas (Nibali, Basso, Sagan…) i el Garmin (Hesjedal, Vanmarcke, Martin…).

Aquests dos equips es van unir per formar el Cannondale Garmin, però poc després d’un any, Garmin abandonava el projecte i s’hi afegia Drapac, una estructura que funcionava des del 2005 obtenint molt bons resultats al circuit asiàtic.

Com ja sabreu Cannondale és una coneguda marca de bicicletes i Drapac és una empresa australiana que es dedica a la gestió de fons de propietat.

Bé, doncs un cop fetes les presentacions, anem al resum exprés del Cannondale Drapac 2017!

Sep Vanmarcke es mereix una gran.

El ciclista belga dóna la sensació de no respondre a cap sistema tàctic, és un home que sempre que té un gram de forces el crema corrent a l’atac i això ens encanta.

Potser no agrada tant als seus directors, que veuen en ell un potencial espectacular però que mai acaba d’aconseguir una gran victòria com Flandes o Roubaix.

Esperem que aquest any es tregui l’espineta i guanyi alguna gran cursa, s’ho mereix després que l’any passat fos segon a Gent-Wevelgem, tercer a Flandes i quart a Roubaix.

De moment sembla que l’equip creu molt en ell i ha format un equip molt compacte a les pedres amb el seu colega Van Asbroeck, el guanyador de dos Roubaix júnior Taylor Phinney, el jove Van Baarle i el veterà Langeveld.

Sep Vanmarcke Cannondale Drapac Paris Roubaix

Aquesta és l’agenda que té marcada Vanmarcke per arribar a tope a les clàssiques de llambordes. Fotografia del twitter de @sepvanmarcke

Es busquen homes per les grans voltes.

L’equip té a Uran i Rolland, però són dos ciclistes molt irregulars i no donen massa fiabilitat a les grans voltes. El colombià sempre prepara el Giro i sempre té una primera setmana nefasta que l’allunya de la possibilitat de competir pel rosa i al francès el groc del Tour li queda encara més lluny. Els dos acaben lluitant per emportar-se alguna etapa.

Els verds també tenen Talansky, un home que apuntava maneres però acumula massa decepcions. I Craddock, jove escalador que pot destacar a alguna volta d’una setmana.

Un equip ple de joves italians que il·lusionen.

Villella, 25 anys 5è l’any passat a Il Lombardia.

Formolo, 24 anys, Top 10 a la Vuelta i etapa al Giro.

Bettiol, 23 anys que pot destacar com a ciclista a les clàssiques.

No és italià, però Craddock és un dels més joves dels verds, i també té un futur molt engrescador.

No és italià, però Craddock és un dels més joves dels verds, i també té un futur molt engrescador.

No ha fitxat malament

A més de fer-se amb tres homes del desaparegut Drapac: Canty (A la fotografia de portada), Scully i Clarke, l’equip ha fitxat un jove anglès prometedor per disputar voltes per etapes, l’ex del Caja Rural Hugh Carthy.

A més arriba Taylor Phinney, un home que no és ni molt menys tan veterà com molts imaginem, només té 26 anys! Però acumula molta experiència que pot ser clau pels èxits de l’equip a les pedres.

Alarmant falta d’homes ràpids. 

El dia d’escriure aquest post, 7-02-2017, l’equip és l’únic del World Tour que encara no ha aconseguit pujar a cap podi. Els únics! No crec que sigui una dada massa agradable pels seus patrocinadors…

Gran culpa d’aquesta manca de victòries és la falta d’esprinters. Els verds van molt coixos en aquesta especialitat i l’únic ciclista que pot plantar una mica de cara als velocistes del pilot internacional és el belga Wouter Wippert, que encara l’hem de considerar un esprinter de segona o fins i tot tercera.

Doncs aquesta és el nostre anàlisi exprés del Cannondale Drapac! Si us heu perdut el dels equips anteriors podeu llegir-los clicant sobre el que més us interessi!

AG2R, Astana, Bahrein, BMC o Bora! Moltes gràcies!